Reklamy Cannes Lions 2019

W tym roku Noc Reklamożerców znowu ominęła Trójmiasto… Na szczęście okazja do obejrzenia reklam ma dużym ekranie pojawiła się niespodziewanie w Multikinie, podczas pokazu Imagination Day. W czasie 2 godzin widzowie mieli okazję obejrzeć prace nagrodzone podczas Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2019.  I jeżeli ktoś z Was myśli sobie teraz, jak można płacić za oglądanie reklam, to cóż, osób na sali było ok. 50, więc takich szaleńców jak ja jest więcej ;) Umożliwię Wam jednak obejrzenie najciekawszych moim zdaniem kreacji za darmo ;)

Poniżej kilka reklam, które w jakiś sposób zwróciły moją uwagę i dały się zapamiętać. Jestem bardzo ciekawa, która z nich najbardziej przypadnie Wam do gustu – dajcie znać!

I’m drinking It For You – DB Export Beer

Walentynkowa reklama DB Export Beer, przekonująca do tego, że nie trzeba używać dwóch rąk, by kochać (bo w końcu w jednej trzeba trzymać piwo). Zaskakująca ;)

Great Show Stays With You – Prime Video

Podczas seansu mieliśmy możliwość obejrzenia kilku spotów Amazon Prime. Ten jednak ujął mnie szczególnie :)

Unmissable – Heineken

Kiedy „nic się nie dzieje” i odwracasz się od ekranu dosłownie na chwilę, może wydarzyć się wszystko. W punkt!

The Seven Worlds – Hennessy

Reklama w reżyserii Ridleya Scotta to małe dzieło sztuki. Nie jestem jednak pewna, czy podróżując po rozległych światach i obserwując doznania bohaterów spotu, cały czas myślimy o reklamowanym produkcie. My podczas seansu mieliśmy problem, by zgadnąć, jakiej marki on dotyczy.

The Lift – Bianco Footwear

To jedna z tych reklam, która równocześnie śmieszy, wzrusza, a na końcu… zaskakuje! Bo nikt się tego nie spodziewał…

Bench Box – Etna

Etna to sieć sklepów wnętrzarskich z Brazylii, która udowadnia, że w 1-minutowym klipie da się pokazać 105 produktów ;)

Ice Cream for Adults – Halo Top

Proste wytłumaczenie, dlaczego lody należą się dorosłym, a nie dzieciom ;)

What Would Christmas Be Without Love – Erste Group

Niezwykle wzruszająca, świąteczna reklama… banku – z przesłaniem, by dzielić się miłością.

Tylko tyle?

Niestety tak. Wiele nagrodzonych kreacji nie wyróżniało się niczym szczególnym i nie dało się zapamiętać. Kilka z nich poruszało tematy społeczne, tabu, ale było to podane w sposób, który do mnie osobiście nie trafiał. Wydaje mi się, że  kluczem dobrej reklamy są przede wszystkim emocje – radość, wzruszenie, zaskoczenie. A także sytuacje, z którymi możemy się łatwo utożsamić – jak w przypadku reklamy Heinekena. Wtedy niejako my – odbiorcy,  sami stajemy się bohaterami reklamy i łatwiej ją zapamiętujemy.

Ja tymczasem z niecierpliwością czekam na kolejne wydarzenia dla Reklamożerców ;)

A Wam zostawiam kilka linków do moich reklamowych łowów z zeszłych lat:

BRANDS WITH PURPOSE. CANNES LIONS CREATIVE PR MEETING 2015.

STARE CZY NOWE? CANNES LIONS CREATIVE PR MEETINGS.

NOC REKLAMOŻERCÓW 2013

NOC REKLAMOŻERCÓW 2015

NOC REKLAMOŻERCÓW 2014

 

Facebooktwitterlinkedin