STARE CZY NOWE? CANNES LIONS CREATIVE PR MEETINGS.

Jakiś czas temu miałam okazję uczestniczyć w spotkaniu Cannes Lions Creative PR Meetings w Sopocie. Była to wyjątkowa okazja, by zastanowić się, w jakim kierunku zmierzają współczesne kreacje reklamowe oraz zobaczyć kilka zwycięskich kampanii międzynarodowego festiwalu reklamy w Cannes we Francji. Które z nich skradły moje serce?

Do it for Denmark

…czyli wielka narodowa akcja robienia dzieci wśród Duńczyków, a przy okazji zachęta do podróżowania i uprawiania seksu ;) Sprawcą całego zamieszania jest biuro podróży Spies Rejser. O kampanii było dość głośno w Internecie i telewizji, także nie zaskoczyło mnie, gdy zobaczyłam ją podczas wieczoru – niemniej pomysł powala na łopatki ;)

Volvo Trucks Live Tests

Kolejny znany reklamowy „hit”, czyli testy ciężarówek Volvo. Cała kampania to nie tylko znany klip, w którym wystąpił Jean-Claude Van Damme (ponad 75 milionów wyświetleń!), ale także kilka innych, które w dość ekstremalny sposób prezentują właściwości ciężarówek od Volvo. Wszystkie testy można obejrzeć TUTAJ.

Przy okazji kampanii Volvo przytoczę jedną, bardzo słuszną opinię jednego z panelistów- niestety nie zapisałam, kto jest jej autorem:

wykorzystanie celebryty w reklamie ma sens tylko wtedy, kiedy ma sens.

Amen.

Bardzo dobre maniery

Last but not least. Polska kampania, która zrobiła na mnie duże wrażenie prostotą swojego przekazu i genialnym pomysłem na dobrowolną pomoc potrzebującym.

„Bardzo dobre maniery” zdobyły Srebrnego Lwa w kategorii media i Brązowego Lwa w kategorii public relations. Moim zdaniem, jak najbardziej zasłużone.

Stare czy nowe?

Merytorycznym uzupełnieniem pokazu był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział eksperci z branży marketingu i PR. Głównym celem ich debaty było rozstrzygnięcie, czy we współczesnych, „nowych” reklamach jest jeszcze miejsce na „stare”, tradycyjne metody dotarcia do odbiorcy. Dyskusja na ten temat była bardzo interesująca, jednak moim zdaniem nieco zbyt krótka i brakowało mi w niej miejsca na pytania od publiczności. Niemniej, bardzo spodobała mi się wypowiedź Marcina Dybuka z Radia Gdańsk, który zwrócił uwagę, że tak naprawdę wszystko jest „stare”, ponieważ bazuje na naszych emocjach.

Coś w tym jest. Niezależnie od formy, cel jest jeden- przyciągnąć uwagę, zainteresować, przekonać do zakupu czy działania.

Cieszę się, że miałam okazję uczestniczyć w tym spotkaniu. Było to dla mnie niezwykle ekscytujące i bardzo inspirujące przeżycie. A żeby było jeszcze ciekawiej, już 30 października w 7 Multikinach w Polsce odbędzie się pokaz najlepszych reklam z całego świata wyróżnionych podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions. Ja tam będę, a Ty? :)

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin