BRANDS WITH PURPOSE. CANNES LIONS CREATIVE PR MEETING 2015.

BRANDS WITH PURPOSE. CANNES LIONS CREATIVE PR MEETING 2015.

Kilka dni temu wzięłam udział w wydarzeniu, na które z niecierpliwością wyczekiwałam od kilku tygodni. Mowa  o #SOPOT Cannes Lions Creative PR Meeting 2015, czyli spotkaniu, podczas którego zaprezentowano kreacje reklamowe nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. Oto moi tegoroczni faworyci:

#LikeAGirl

Zdobywca Złotego Lwa Cannes Lions. Jak się okazuje, kobiety często interpretują robienie czegokolwiek “jak dziewczyna” w bardzo ośmieszający dla siebie sposób. Always stara się to zmienić i moim zdaniem – z powodzeniem.

Choose Beautiful

Kolejna kampania skierowana do kobiet, tym razem autorstwa Dove. Bohaterki filmu zostały postawione przed wyborem: czy przejść przez drzwi z napisem “ładna”, czy “przeciętna”? Konsternacja niektórych kobiet naprawdę zadziwia i pokazuje, jak wiele osób ma problem z samoakceptacją i polubieniem swojego wyglądu.

ALS Ice Bucket Challenge

Pamiętasz, jak Social Media ogarnął szał na oblewanie się wodą? Mało kto jednak zdawał sobie sprawę, że za zakładami i nominacjami kolejnych osób stała szczytna idea zwrócenia uwagi na osoby cierpiące na stwardnienie zanikowe boczne. Dzięki kampanii udało się zebrać ponad 200 milionów dolarów na walkę z tą chorobą.

Security Moms

Zabawna kampania, w której matki kibiców piłkarskich wcieliły się w rolę ochroniarzy podczas meczu :) Co z tego wynikło?

Volvo Lifepaint

Kampania zwracająca uwagę na wypadki z udziałem rowerzystów i proponująca rozwiązanie pomagające w zwiększeniu ich widoczności na drodze, czyli przezroczysty spray świecący w ciemności LifePaint.

Co dalej?

Temat, który przyświecał tegorocznej edycji spotkania, to “Brands with purpose, czyli marki, które mogą więcej”. Powyższe kampanie są tego świetnym dowodem. Właściwie żadna z nich nie skupiła się na sprzedawanym przez siebie produkcie – starała się raczej rozwiązać jakiś problem społeczny lub zwrócić uwagę na aspekty dotyczące naszego codziennego życia.

Łamanie tabu, skłanianie do refleksji, zwracanie uwagi na podkreślanie własnej wartości – to kierunki w reklamie, które z pewnością będą pojawiały się coraz częściej, co moim zdaniem jest jak najbardziej słuszne. Byle tylko nie przesadzić i nie wynajdywać problemów “na wyrost” :)

Już teraz ciekawi mnie, jakie kreacje zostaną docenione w Cannes za rok! Wszystkie tegorocznych zwycięzców  znajdziesz tutaj.

Zobacz także moich faworytów z zeszłego roku! >>

Facebooktwitterlinkedin

Kinga Bobrowska

Autorka bloga Social Kuko, specjalistka w zakresie działań związanych z marketingiem w Internecie. Szczególnie pasjonują ją marketing w social media, reklama i UX.

Zobacz też

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Reklamy w dobie koronawirusa

Reklamy w dobie koronawirusa

Tricki i sztuczki w Canvie

Tricki i sztuczki w Canvie

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam na imię Kinga, a Social Kuko to moja mała część Internetu, w której piszę głównie o marketingu i reklamie. Mam nadzieję, że też znajdziesz tu coś dla siebie! :)

Kategorie