Tricki i sztuczki w Canvie

Tricki i sztuczki w Canvie

Canva to najlepszy przyjaciel niejednego specjalisty ds. marketingu. Szybka grafika na Facebooka, plakat, ulotka – możliwości są nieograniczone. Poniżej zebrałam kilka tricków, które pomogą Ci usprawnić pracę w Canvie – niektóre z nich to opcje, które nie są w żaden sposób ukryte, ale mam wrażenie, że rzadko się z nich korzysta – czas to zmienić!

Jeżeli masz ochotę, możesz też obejrzeć działanie tricków w praktyce:

Wyrównywanie i zaznaczanie elementów

Praca z wieloma elementami w Canvie może być nico problematyczna, zwłaszcza, że nie ma tu panelu z warstwami, tak jak to zazwyczaj bywa w programach graficznych. By oszczędzić sobie nerwów, skorzystaj z poniższych skrótów klawiszowych, pracując z elementami w Canvie:

Shift + strzałka – przesuniesz wybrany element o 10 pikseli w wybranym przez siebie kierunku. W ten sposób możesz bardziej precyzyjnie rozmieścić obiekty na swojej grafice i mieć pewność, że odstępy między nimi będą równe.

Szybkie kopiowanie elementu – kliknij w wybrany element, przytrzymaj klawisz alt (options) i przesuń element w dowolne miejsce na polu roboczym. W ten sposób utworzysz jego kopię. Zwróć uwagę, że Canva pokazuje od razu odległości między elementami. Dzięki czemu zyskasz pewność, że są one oddalone od siebie w równych odstępach.

Zaznaczanie elementu pod spodem – jeżeli na Twoim projekcie jest kilka elementów nałożonych na siebie, zaznaczenie tego pod spodem może czasami graniczyć z cudem. Ale od teraz to się zmieni ;) Kliknij w dowolnym miejscu, gdzie znajduje się dany element na Twoim projekcie i przytrzymaj klawisz  ctrl (command) . W ten sposób zaznaczysz element pod spodem.

Wyrównanie elementu – Jeżeli “złapiesz” element i zaczniesz nim przesuwać w obrębie pola roboczego, Canva pokaże Ci wyrównania – i to zarówno względem strony, jak i np. względem innych obiektów w Twoim projekcie.

Praca z tekstem

Narzędzie tekstowe jest dostępne w menu po lewej stronie Twojego projektu, ale możesz wpisać tekst nieco szybciej. Wystarczy, że klikniesz na literkę t na klawiaturze. Na Twojej kreacji od razu pojawi się pole tekstowe;)

Bardzo ciekawym efektem, jaki można uzyskać za pomocą tekstu, jest wykorzystanie elementów w kształcie liter. W wyszukiwarce elementów wpisz “letter” albo “numbers” i znajdź litery z charakterystycznym jasnoniebieskim niebem w tle. Przeciągnij je do swojego projektu, a następnie wypełnij je dowolną grafiką. Ważne – wyszukuj tylko po angielsku! Canva jest przetłumaczona na j. polski, ale w przypadku jej wyszukiwarki to po prostu nie działa.

Zwróć uwagę na opcję odstępy – dzięki niej możesz ustawić odstępy pomiędzy poszczególnymi wierszami tekstu, a nawet między literami. Nie musisz robić tego “ręcznie” za pomocą spacji ;)

Tworzenie linków

Dowolny element na Twojej grafice może być linkiem! Wystarczy, że klikniesz w wybrany element i wybierzesz opcję łącze. Oczywiście zadziała to tylko w przypadku, gdy zapiszesz swój projekt jako PDF. Uważam, że do świetna opcja, gdy tworzysz np. e-booka, w którym chcesz zamieścić linki do dodatkowych materiałów.

Takich “smaczków” w Canvie jest z pewnością więcej i czekają, aż ktoś je odkryje i opisze. Jeżeli znasz inne tricki, których na co dzień używasz, podziel się nimi w komentarzu – niech inni skorzystają ;)

Jeżeli regularnie korzystasz z Canvy, sprawdź też konicznie:

Facebooktwitterlinkedin

Kinga Bobrowska

Autorka bloga Social Kuko, specjalistka w zakresie działań związanych z marketingiem w Internecie. Szczególnie pasjonują ją marketing w social media, reklama i UX.

Zobacz też

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Reklamy w dobie koronawirusa

Reklamy w dobie koronawirusa

Tekst do góry nogami na Facebooku

Tekst do góry nogami na Facebooku

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam na imię Kinga, a Social Kuko to moja mała część Internetu, w której piszę głównie o marketingu i reklamie. Mam nadzieję, że też znajdziesz tu coś dla siebie! :)

Kategorie