Jak skontaktować się z Facebookiem?

Jak skontaktować się z Facebookiem?

Ostatnimi czasy Facebook sporo miesza w swoim systemie reklamowym, z czego wynika wiele błędów z obsługą reklam i kont. W takim przypadku, zamiast kombinować na własną rękę ( i narażać się na blokady konta), warto skontaktować się z supportem FB.

To, co musisz wiedzieć, to fakt, że z Facebookiem bardzo trudno się skontaktować, jeżeli jesteś “zwykłym ” użytkownikiem. Nie ma tu infolinii czy maila kontaktowego, stąd też kontakt z supportem może wydawać się niemalże niemożliwy. Musisz jednak wiedzieć, że Facebook w swojej hierarchii wyżej ceni sobie osoby, które mają konto reklamowe na Facebooku i co jakiś czas tworzą reklamy. “Biznesy” mają pierwszeństwo w kontakcie z Facebookiem nad zwykłymi użytkownikami.

Kontakt z Facebookiem poprzez Manager Reklam

  1. Nawet jeżeli do tej pory nie masz na swoim koncie żadnych reklam, Facebook i tak stworzy dla Ciebie imienne konto reklamowe. Wystarczy, że z poziomu swojego profilu przejdziesz do managera reklam.przejście do managera reklam z profilu na FB
  2. Manager Reklam ostatnio zmienił swój interfejs, więc może wyglądać u Ciebie nieco inaczej niż na moich screenach. To, czego musisz poszukać, to ikonka ze znakiem zapytania, gdzie znajdziesz centrum pomocy.centrum pomocy Ads Manager
  3. Z prawej strony pokaże się menu pomocy. Przewiń w dół artykuły i… przejdź do sekcji “Twoje zgłoszenie do działu obsługi”. To tu właśnie możesz skontaktować się z Centrum Pomocy. (na moim screenie button jest ucięty – tak niestety to wygląda w moim Ads Managerze – ale ważne, że działa ;) )Nowe zgłoszenie w Ads managerze
  4. Uzupełnij krótki formularz. Ważne – w jednym z pól masz opisać problem, z którym piszesz. Najlepiej skopiuj go sobie do notatnika, bo osoby z supportu i tak często pytają, w czym mogą Ci pomóc.
    Formularz pomocy Facebooka
  5. Po kilku minutach otworzy się okno messengera, w którym skontaktuje się z Tobą ktoś z supportu FB.
    Okno z czatem w aplikacji Messenger

 

Kontakt z Facebookiem poprzez Business Managera.

Business Manager to “centrum biznesowe”, w którym “firma” trzyma wszystkie swoje zasoby: konta reklamowe, strony (fanpage’e), piksele. Mając to wszystko w jednym miejscu, łatwiej jest zadbać o bezpieczeństwo tych kont i utrzymać “kontrolę” nad dostępami poszczególnych osób do zasobów firmowych. Słowo firma specjalnie napisałam w cudzysłowie, bo nie musisz faktycznie prowadzić firmy, by takie konto założyć.

Aby założyć Business Managera, wejdź na stronę http://business.facebook.com/create i uzupełnij wymagane pola o:

  • nazwę firmy (to nazwa umowna – teoretycznie możesz nazwać swojego BM nawet imieniem i nazwiskiem)
  • Twoje imię i nazwisko
  • Twój adres e-mail

Po zweryfikowaniu adresu e-mail, masz już dostęp do Business Managera i… supportu Facebooka.

  1. W lewym dolnym rogu Business Managera znajdź ikonkę pomocy (ze znakiem zapytania)
    Centrum pomocy Facebooka w Business Managerze
  2. Po kliknięciu, zobaczysz menu z najczęstszymi pytaniami. I tu ważne – zjedź nieco niżej, by skontaktować się z supportem za pomocą Messengera (przycisk Skontaktuj się z zespołem pomocy).
    Kontakt z zespołem pomocy FB przez Messenger
  3. Uzupełnij krótki formularz i po chwili skontaktuje się z Tobą ktoś z supportu poprzez Messengera lub otrzymasz informację, że otrzymasz swoją odpowiedź na podany adres mailowy.

Godziny pracy supportu Facebooka

Z tego, co zauważyłam, support pracuje w godzinach 9.00-17.00. Gdy napiszesz do nich poza tymi godzinami, możesz dostać informację, że otrzymasz odpowiedź drogą mailową. Kilka razy miałam sytuację, że pisałam do Facebooka w innych godzinach i faktycznie, kontaktowali się poprzez maila, raz otrzymałam nawet telefon w mojej sprawie ;)

Jakie sprawy udało mi się rozwiązać poprzez kontakt z supportem Facebooka?

  • blokada mojego konta reklamowego
  • błędy na koncie reklamowym (nie mogłam edytować reklam)
  • ręczna weryfikacja odrzuconych reklam na Facebooku

Pisałam poprzez support także w celach “prywatnych”, gdy ktoś włamał się na konto mojej siostry. Nie pomogli bezpośrednio, wkleili kilka linków odsyłających do swoich formularzy, ale… próba była ;)

Pomoc społecznościowa Facebooka

Jeżeli nie masz Business Managera ani konta reklamowego, pomoc społecznościowa to miejsce, gdzie “teoretycznie” znajdziesz odpowiedzi na najczęściej poruszane przez społeczność tematy, np. blokadę konta lub jego zhackowanie. Nie ma tu jednak żadnej możliwości bezpośredniego kontaktu z osobą z supportu.

Pomoc społecznościową znajdziesz pod adresem: https://www.facebook.com/help/community/

Gdy podejrzewasz włamanie na swoje konto, przejdź do linku: https://www.facebook.com/hacked

Jeżeli znasz jeszcze jakieś sposoby kontaktu z supportem, podziel się nim w komentarzu. Niech inni skorzystają!

Facebooktwitterlinkedin

Kinga Bobrowska

Autorka bloga Social Kuko, specjalistka w zakresie działań związanych z marketingiem w Internecie. Szczególnie pasjonują ją marketing w social media, reklama i UX.

Zobacz też

Reklamy świąteczne 2020 w Polsce

Reklamy świąteczne 2020 w Polsce

Jak welcome pack może popsuć opinię o marce

Jak welcome pack może popsuć opinię o marce

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Folder Inne na Facebooku

Folder Inne na Facebooku

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mam na imię Kinga, a Social Kuko to moja mała część Internetu, w której piszę głównie o marketingu i reklamie. Mam nadzieję, że też znajdziesz tu coś dla siebie! :)

Kategorie