Jak zaplanować post na Facebooku?

Jak zaplanować post na Facebooku?

Kiedyś planowanie postów na Facebooku było bardzo proste. Wystarczyło stworzyć post i przy opcji publikacji wybrać Opublikuj lub Zaplanuj. Od dłuższego czasu ta opcja została jednak ukryta, przez co proces planowania nieco się wydłuża. Już objaśniam, gdzie go szukać ;)Objaśniając poniższe kroki zakładam, że nie korzystasz z Creator Studio lub innych narzędzi do publikacji, tylko robisz to po prostu z poziomu Facebooka.

Na początek nic odkrywczego – stwórz posta na Facebooku.

W opcjach sekcji Aktualności masz do wyboru trzy opcje:

  • Teraz (ustawiona domyślnie) – co oznacza, że post zostanie opublikowany od razu.
  • Zmień datę – post zostanie opublikowany od razu, ale z datą wstecz.
  • Zapisz wersję roboczą – post zostanie zapisany, ale nie opublikowany. Tę opcję należy wybrać.

gif obrazujący sekcję aktualności oraz jej opcję: opublikuj teraz, zmień datę oraz zapisz wersję roboczą

Co dalej? gdzie szukać posta, który chcemy opublikować później?

Facebook przeniósł go do sekcji Narzędzia do publikowania, dostępnej w górnym pasku menu Fanpage’a.

w górnym menu fanpage'a kliknij w więcej, a potem w narzędzia do publikowania
Sekcja “Narzędzie do planowania” jest dostępna po kliknięciu w rozwijane menu “Więcej”

I teraz uwaga! Post nie znajduje się w menu zaplanowane posty, tylko w wersje robocze.

widok wersji roboczych w narzędziu do publikowania

Po kliknięciu w post, wśród opcji publikacji tym razem pojawi się Zaplanuj, gdzie możesz ustawić datę w przyszłości.

wybór opcji zaplanuj w wersji roboczej posta

Jeżeli planujesz edytować zaplanowany post, szukaj go w zakładce zaplanowane posty w Narzędziach do publikowania. Post będzie także widoczny na stronie głównej Fanpage’a (oczywiście tylko dla Ciebie, fani go nie zobaczą do momentu publikacji).

 

Facebooktwitterlinkedin

Kinga Bobrowska

Autorka bloga Social Kuko, specjalistka w zakresie działań związanych z marketingiem w Internecie. Szczególnie pasjonują ją marketing w social media, reklama i UX.

Zobacz też

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Folder Inne na Facebooku

Folder Inne na Facebooku

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku przed włamaniem?

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku przed włamaniem?

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam na imię Kinga, a Social Kuko to moja mała część Internetu, w której piszę głównie o marketingu i reklamie. Mam nadzieję, że też znajdziesz tu coś dla siebie! :)

Kategorie