
Reklamy Cannes Lions 2019
W tym roku Noc Reklamożerców znowu ominęła Trójmiasto… Na szczęście okazja do obejrzenia reklam ma dużym ekranie pojawiła się niespodziewanie w Multikinie, podczas pokazu Imagination Day. W czasie 2 godzin widzowie mieli okazję obejrzeć prace nagrodzone podczas Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2019. I jeżeli ktoś z Was myśli sobie teraz, jak można płacić za oglądanie reklam, to cóż, osób na sali było ok. 50, więc takich szaleńców jak ja jest więcej ;) Umożliwię Wam jednak obejrzenie najciekawszych moim zdaniem kreacji za darmo ;)
Poniżej kilka reklam, które w jakiś sposób zwróciły moją uwagę i dały się zapamiętać. Jestem bardzo ciekawa, która z nich najbardziej przypadnie Wam do gustu – dajcie znać!
Co znajdziesz w artykule?
I’m drinking It For You – DB Export Beer
Walentynkowa reklama DB Export Beer, przekonująca do tego, że nie trzeba używać dwóch rąk, by kochać (bo w końcu w jednej trzeba trzymać piwo). Zaskakująca ;)
https://www.youtube.com/watch?v=sKMnvKs_eWY
Great Show Stays With You – Prime Video
Podczas seansu mieliśmy możliwość obejrzenia kilku spotów Amazon Prime. Ten jednak ujął mnie szczególnie :)
Unmissable – Heineken
Kiedy „nic się nie dzieje” i odwracasz się od ekranu dosłownie na chwilę, może wydarzyć się wszystko. W punkt!
The Seven Worlds – Hennessy
Reklama w reżyserii Ridleya Scotta to małe dzieło sztuki. Nie jestem jednak pewna, czy podróżując po rozległych światach i obserwując doznania bohaterów spotu, cały czas myślimy o reklamowanym produkcie. My podczas seansu mieliśmy problem, by zgadnąć, jakiej marki on dotyczy.
The Lift – Bianco Footwear
To jedna z tych reklam, która równocześnie śmieszy, wzrusza, a na końcu… zaskakuje! Bo nikt się tego nie spodziewał…
https://www.youtube.com/watch?v=h7R5cnvtWAo
Bench Box – Etna
Etna to sieć sklepów wnętrzarskich z Brazylii, która udowadnia, że w 1-minutowym klipie da się pokazać 105 produktów ;)
Ice Cream for Adults – Halo Top
Proste wytłumaczenie, dlaczego lody należą się dorosłym, a nie dzieciom ;)
What Would Christmas Be Without Love – Erste Group
Niezwykle wzruszająca, świąteczna reklama… banku – z przesłaniem, by dzielić się miłością.
Tylko tyle?
Niestety tak. Wiele nagrodzonych kreacji nie wyróżniało się niczym szczególnym i nie dało się zapamiętać. Kilka z nich poruszało tematy społeczne, tabu, ale było to podane w sposób, który do mnie osobiście nie trafiał. Wydaje mi się, że kluczem dobrej reklamy są przede wszystkim emocje – radość, wzruszenie, zaskoczenie. A także sytuacje, z którymi możemy się łatwo utożsamić – jak w przypadku reklamy Heinekena. Wtedy niejako my – odbiorcy, sami stajemy się bohaterami reklamy i łatwiej ją zapamiętujemy.
Ja tymczasem z niecierpliwością czekam na kolejne wydarzenia dla Reklamożerców ;)
A Wam zostawiam kilka linków do moich reklamowych łowów z zeszłych lat:
No Comment