Reklamy Cannes Lions 2019

Reklamy Cannes Lions 2019

W tym roku Noc Reklamożerców znowu ominęła Trójmiasto… Na szczęście okazja do obejrzenia reklam ma dużym ekranie pojawiła się niespodziewanie w Multikinie, podczas pokazu Imagination Day. W czasie 2 godzin widzowie mieli okazję obejrzeć prace nagrodzone podczas Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2019.  I jeżeli ktoś z Was myśli sobie teraz, jak można płacić za oglądanie reklam, to cóż, osób na sali było ok. 50, więc takich szaleńców jak ja jest więcej ;) Umożliwię Wam jednak obejrzenie najciekawszych moim zdaniem kreacji za darmo ;)

Poniżej kilka reklam, które w jakiś sposób zwróciły moją uwagę i dały się zapamiętać. Jestem bardzo ciekawa, która z nich najbardziej przypadnie Wam do gustu – dajcie znać!

I’m drinking It For You – DB Export Beer

Walentynkowa reklama DB Export Beer, przekonująca do tego, że nie trzeba używać dwóch rąk, by kochać (bo w końcu w jednej trzeba trzymać piwo). Zaskakująca ;)

Great Show Stays With You – Prime Video

Podczas seansu mieliśmy możliwość obejrzenia kilku spotów Amazon Prime. Ten jednak ujął mnie szczególnie :)

Unmissable – Heineken

Kiedy “nic się nie dzieje” i odwracasz się od ekranu dosłownie na chwilę, może wydarzyć się wszystko. W punkt!

The Seven Worlds – Hennessy

Reklama w reżyserii Ridleya Scotta to małe dzieło sztuki. Nie jestem jednak pewna, czy podróżując po rozległych światach i obserwując doznania bohaterów spotu, cały czas myślimy o reklamowanym produkcie. My podczas seansu mieliśmy problem, by zgadnąć, jakiej marki on dotyczy.

The Lift – Bianco Footwear

To jedna z tych reklam, która równocześnie śmieszy, wzrusza, a na końcu… zaskakuje! Bo nikt się tego nie spodziewał…

Bench Box – Etna

Etna to sieć sklepów wnętrzarskich z Brazylii, która udowadnia, że w 1-minutowym klipie da się pokazać 105 produktów ;)

Ice Cream for Adults – Halo Top

Proste wytłumaczenie, dlaczego lody należą się dorosłym, a nie dzieciom ;)

What Would Christmas Be Without Love – Erste Group

Niezwykle wzruszająca, świąteczna reklama… banku – z przesłaniem, by dzielić się miłością.

Tylko tyle?

Niestety tak. Wiele nagrodzonych kreacji nie wyróżniało się niczym szczególnym i nie dało się zapamiętać. Kilka z nich poruszało tematy społeczne, tabu, ale było to podane w sposób, który do mnie osobiście nie trafiał. Wydaje mi się, że  kluczem dobrej reklamy są przede wszystkim emocje – radość, wzruszenie, zaskoczenie. A także sytuacje, z którymi możemy się łatwo utożsamić – jak w przypadku reklamy Heinekena. Wtedy niejako my – odbiorcy,  sami stajemy się bohaterami reklamy i łatwiej ją zapamiętujemy.

Ja tymczasem z niecierpliwością czekam na kolejne wydarzenia dla Reklamożerców ;)

A Wam zostawiam kilka linków do moich reklamowych łowów z zeszłych lat:

BRANDS WITH PURPOSE. CANNES LIONS CREATIVE PR MEETING 2015.

STARE CZY NOWE? CANNES LIONS CREATIVE PR MEETINGS.

NOC REKLAMOŻERCÓW 2013

NOC REKLAMOŻERCÓW 2015

NOC REKLAMOŻERCÓW 2014

 

Facebooktwitterlinkedin

Kinga Bobrowska

Autorka bloga Social Kuko, specjalistka w zakresie działań związanych z marketingiem w Internecie. Szczególnie pasjonują ją marketing w social media, reklama i UX.

Zobacz też

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Reklamy w dobie koronawirusa

Reklamy w dobie koronawirusa

Tekst do góry nogami na Facebooku

Tekst do góry nogami na Facebooku

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam na imię Kinga, a Social Kuko to moja mała część Internetu, w której piszę głównie o marketingu i reklamie. Mam nadzieję, że też znajdziesz tu coś dla siebie! :)

Kategorie