REKRUTACJA REWELACJA!

REKRUTACJA REWELACJA!

Ile razy byliście na rozmowach rekrutacyjnych? Oj, z pewnością nie raz. I na pewno niejednokrotnie musieliście wykonać jakieś „kreatywne” zadania, albo odpowiadać na dziwne pytania. A to wszystko pod czujnym okiem rekrutera. Jak tu się nie zestresować?Aby oszczędzić potencjalnym pracownikom nerwów, a przy okazji sprawdzić ich umiejętności i dowiedzieć się o nich nieco więcej, wiele firm wykazuje się niezwykłą pomysłowością i przygotowuje kreatywne kampanie rekrutacyjne.

Bardzo często towarzyszy im grywalizacja- kandydaci rozwiązują rozmaite zadania, świetnie się przy tym bawiąc, a dzięki temu pokazują rekruterowi swoje zaangażowanie i posiadane umiejętności. Dodatkowe plusy? Taka „rekrutacja” może odbyć się w domu, automatycznie zapomina się więc o stresie- liczy się tylko dobra zabawa!

Krzyżówka Brief

W styczniu 2012, agencja reklamowa JWT z Warszawy opublikowała w magazynie Brief krzyżówkę. Wszystkie pytania były powiązane z reklamą, a było ich aż 120. Średni czas rozwiązania takiej krzyżówki wynosił 3 godziny, więc trzeba było poświęcić sporo czasu, aby ją wypełnić. Po poprawnym rozwiązaniu należało zamazać wszystkie litery „A”, a krzyżówka „zmieniała” się w kod QR kierujący do numeru telefonu dyrektora kreatywnego JWT. W ten sposób agencja otrzymała ponad 300 zgłoszeń od błyskotliwych, zdeterminowanych osób.

Gra o Bro

Przykład z końca sierpnia tego roku- Kompania Piwowarska szukała specjalisty ds. interaktywnych i postanowiła, że kandydaci zagrają o to stanowisko. Dosłownie. Gra o Bro pozwalała na wcielenie się w jedną z postaci-avatara i jej rozwijanie. Niestety przegapiłam tą świetną kampanię i nie miałam okazji pograć- jeżeli chcecie poczytać nieco więcej na temat gry, odsyłam do bloga Asi .

A może macie ochotę wziąć udział w aktualnych rekrutacjach? Ergo Hestia poszukuje obecnie speca od grywalizacji i nowych mediów. Aby aplikować, wystarczy wejść na stronę specodgrywalizacji.pl i odpowiedzieć na 5 pytań związanych z Internetem i grywalizacją. Po przebrnięciu przez ten etap można złożyć swoje cv. Poniżej „ekran powitalny” i kilka przykładowych pytań:

1

2

3

4

 

Work4Rich

Kolejne niesamowite wyzwanie dla poszukujących pracy- amerykański biznesmen Rich Silverstein poszukuje asystenta! Aby zasłużyć na to stanowisko należy spełnić 6 wymagań- m.in. być zorganizowanym, zwięzłym, wykazywać się dobrą pamięcią. Każdą z wymaganych umiejętności trzeba potwierdzić, wykonując zadania na stronie work4rich.com. Tylko po wykonaniu wszystkich 6 zadań możecie przejść do ostatniego etapu, czyli wysłania swoich danych.

Ekran powitalny:

5

Zadania są naprawdę angażujące, a w niektórych tak naprawdę nie wiadomo, jaka powinna być prawidłowa odpowiedź. Musimy między innymi ułożyć kredki od niebieskich do zielonych (tylko który zielony jest bardziej zielony?), wybrać najbardziej spektakularny fajerwerk czy uporządkować kontakty od najbardziej do najmniej ważnych.

6

7

8

Polecam wam zmierzyć się z zadaniami, jestem bardzo ciekawa waszych wrażeń i odpowiedzi ;)

Do you want more?
Nietypowe kampanie rekrutacyjne, Admonkey.pl
Grywalizacja – przełom w rekrutacji, blog UCMS Group
Gra o bro, czyli jak się rekrutuje w Kompanii Piwowarskiej, blog kreowanie kariery

Facebooktwitterlinkedin

Kinga Bobrowska

Autorka bloga Social Kuko, specjalistka w zakresie działań związanych z marketingiem w Internecie. Szczególnie pasjonują ją marketing w social media, reklama i UX.

Zobacz też

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku przed włamaniem?

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku przed włamaniem?

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Reklamy w dobie koronawirusa

Reklamy w dobie koronawirusa

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam na imię Kinga, a Social Kuko to moja mała część Internetu, w której piszę głównie o marketingu i reklamie. Mam nadzieję, że też znajdziesz tu coś dla siebie! :)

Kategorie