CZY MASZ MĄDRZE PRZYDZIELONE ROLE NA STRONIE?

CZY MASZ MĄDRZE PRZYDZIELONE ROLE NA STRONIE?

Własny “zakątek” na Facebooku, czyli Fanpage (Strona) to świetne medium do kontaktu z fanami. Zauważyłam jednak, że wiele osób nie dopełnia prostych – przynajmniej z mojego punktu widzenia “formalności” związanych z przydzieleniem ról na stronie, by w razie niespodziewanych wypadków losowych bezpowrotnie nie stracić dostępu do Fanpage’a. Sprawdź, czy przypadkiem poniższe punkty nie dotyczą również Ciebie!

Fanpage musi mieć dwóch Adminów!

Jeżeli założyłeś/założyłaś fanpage i jesteś jego Administratorem, od razu nadaj takie prawa komuś zaufanemu. Przykład? Administratorami na moim fanpage’u są dwie osoby: ja i moja siostra. Nie ma ona nic wspólnego z moim blogiem – nie wiem nawet, czy w ogóle go czyta ;) Ale w razie gdybym przez przypadek zmieniła sobie rolę na Stronie lub jakimś cudem moje konto na Facebooku zostało zablokowane/usunięte, moja siostra – jako Admin – może dalej prowadzić mój fanpage albo przywrócić mi rolę.

Gdybym tylko ja była Administratorem i ktoś zablokowałby moje prywatne konto,  na czas “bana” nie mogłabym zrobić nic na moim fanpage’u.

Przykład z życia: dwóch Reklamodawców, zero Adminów (na szczęście ta historia zakończyła się happy endem :P)

 Powierzasz Fanpage agencji lub pracownikowi? Nie mianuj ich Adminem ;)

Agencja to partner biznesowy. Na czas współpracy jest ok, ale prędzej czy później zostanie ona zakończona. Nie pozwól na to, by osoby z agencji miały status Administratora. W zupełności wystarczy im Redaktor. Administratorem masz być Ty (i ktoś zaufany – patrz akapit wyżej), ale nie partner biznesowy! Bo w końcu w biznesie bywa różnie, a Ty “przez przypadek” możesz stracić dostęp do własnej strony! ;)

Podobnie w przypadku pracownika – jeżeli ufasz mu na tyle, by mianować go Adminem – świetnie! Tylko co w przypadku, gdy pracownik odejdzie z firmy i na złość zmieni prawa lub usunie inne osoby z zarządzania fanpage’em? Być może brzmi to abstrakcyjnie, ale pamiętam, że miałam taką sytuację podczas pracy w agencji: firma zgłosiła się do nas z fanpage’em liczącym ponad 5.000 fanów ale nikt nie miał do niego dostępu. Fanpage miał jednego Admina, ale nie było z nim kontaktu, bo odszedł z firmy. Nikt nowy nie mógł dołączyć, nikt nie mógł edytować strony. Fanpage trzeba było budować od zera.

Dla przypomnienia – rodzaje ról na stronie

Rola Opis
Administrator Może wszystko :) czyli wysyłać wiadomości jako strona, moderować i publikować komentarze, zamieszczać posty, tworzyć reklamy, wyświetlać statystyki. Ma również wgląd w działania pozostałych osób na stronie - może zobaczyć, kto z pozostałych osób zarządzających stroną jest autorem konkretnego postu lub komentarza. Może dokonywać zmian we wszystkich ustawieniach Strony.
Redaktor Może publikować i edytować posty, komentarze, tworzyć reklamy, wyświetlać statystyki. Ma dodatkowo wgląd w dzałania innych osób na stronie - widzi, kto dodał post czy edytował komentarz.
Moderator Może odpowiadać na komentarze i wiadomości oraz tworzyć reklamy i wyświetlać statystyki ale NIE MOŻE dodawać postów na stronie. Ma dodatkowo wgląd w dzałania innych osób na stronie - widzi, kto dodał post czy edytował komentarz.
Reklamodawca Może tworzyć reklamy i wyświetlać statystyki fanpage'a. Ma wgląd w dzałania innych osób na stronie - widzi, kto dodał post czy edytował komentarz.
Analityk Może wyświetlać statystyki i ma wgląd w działania innych osób na stronie - widzi, kto z administratorów/redaktorów dodał post lub komentarz

Co w przypadku, gdy nie mam dostępu do swojego Fanpage’a?

Tak jak wspominałam wyżej, wiele może się wydarzyć – przypadkowe usunięcie siebie z roli na stronie, ban od Facebooka na kilkanaście dni… W takim przypadku trzeba uzbroić się w cierpliwość i skontaktować bezpośrednio z Facebookiem. Moim zdaniem jest to jednak bardzo czasochłonne i może kosztować Cię sporo nerwów. Poniżej oficjalna odpowiedź supportu FB pod pytaniem, w jaki sposób odzyskać dostęp do Fanpage’a:

źródło: https://www.facebook.com/business/help/community/question/?id=1189469014456699

Wniosek? Lepiej nie ryzykować – szkoda nerwów! ;) Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania w tym zakresie, daj znać – postaram się “poszperać” w sieci i na ile mi się uda – pomóc!

Facebooktwitterlinkedin

Kinga Bobrowska

Autorka bloga Social Kuko, specjalistka w zakresie działań związanych z marketingiem w Internecie. Szczególnie pasjonują ją marketing w social media, reklama i UX.

Zobacz też

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Co to jest UTM – czyli o mierzeniu efektywności kampanii

Folder Inne na Facebooku

Folder Inne na Facebooku

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku przed włamaniem?

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku przed włamaniem?

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

Nazwy kampanii w Menedżerze Reklam na Facebooku

5 komentarzy

    • Jest mi niezmiernie głupio, ale nie widziałam wcześniej Pani komentarza! Mam nadzieję, że znalazła Pani odpowiedź na swoje pytanie, ale postanowiłam odpowiedzieć kolejnym osobom: Reklamodawca widzi statystyki wszystkich postów, nie tylko tych reklamowanych. ;) Pozdrowienia, Kinga

  1. Dzień dobry, może potrafi mi Pani pomóc.
    Jestem administratorem Fanpagu, przez przypadek usunęłam z roli administratora właściciela strony i teraz nie mogę go przywrócić. Dlaczego?

    • Teoretycznie jako administrator powinna być możliwość przywrócenia tej osoby. Proszę jeszcze dać znać, czy fanpage jest podpięty do Business Managera na Facebooku? Jeżeli tak, to spróbowałabym sprawdzić właśnie tam, czy można z powrotem przywrócić usuniętą osobę do zarządzania fanpage’em.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam na imię Kinga, a Social Kuko to moja mała część Internetu, w której piszę głównie o marketingu i reklamie. Mam nadzieję, że też znajdziesz tu coś dla siebie! :)

Kategorie